ÓVODAKERT
Iskolakerti Alapozó Alprogram
Az iskolakert indulását az Agrárminisztérium támogatásával megvalósuló Országos Iskolakert-fejlesztési Program, Iskolakert Alapozó Alprogram III. üteme tette lehetővé 2020-ban, a szükséges eszközök biztosításával és szakmai segítségnyújtássalÓVODAKERT
KERTÉSZ SZAKEMBER SEGÍTSÉGÉVEL
Óvodánkban
Az Országos Iskolakert – Fejlesztési Program, Iskolakerti Alapozó Alprogram III. üteme, Óvodakert mentor kategóriában kiírt pályázaton 2020.februárban a Napsugár óvoda sikeresen vett részt.
Az intézménnyel és az intézmény fenntartójával az Iskolakertekért Alapítvány az 5 éves fenntartási időszak végéig szóló szerződést kötött.
A pályázat során az intézmény 300 000 Ft értékű eszközcsomagot kapott, az eszközök szükségesek ahhoz, hogy az óvodakertet létrehozzuk, fenntartsuk. Az eszközökkel fejlődött az óvoda eszköztára és segítséget nyújt a kerti tevékenységekhez (kaptunk a gyerekeknek és felnőtteknek szánt kertészeti eszközöket, vetőmagokat, esővíztárolót, komposztáló ládákat és még sok hasznos eszközt) amiket az évek során tudunk a gyermekek kertészeti, környezeti ismereteinek bővítésére használni.
Az óvoda ökológiai szemléletű kertész szakember segítségét kapta, aki helyszíni látogatás során segített átgondolni a termesztéstechnológiát és a növényvédelmet, és a program futamideje alatt az óvodakertben felmerülő további kérdéseket is megválaszolja.
A pályázat keretében képzéseken is részt vesz az óvodakert gondozásával foglalkozó óvodapedagógus.
A pályázat keretében képzéseken is részt vesz az óvodakert gondozásával foglalkozó óvodapedagógus.
Azért jó, hogy részt veszünk ebben a pályázatban, mert az Óvodakertben való tevékenykedés során a környezeti nevelést komplex módon tudjuk megvalósítani. Az Óvodakert segít abban, hogy az elméletet, gyakorlatban is alkalmazni tudjuk. Ugyan akkor segít, hogy a 3-7 éves gyermekeket megismertessük a környezettudatossággal, annak lehetőségeivel. A kertészkedés folyamatára a játékosság, az élet-közeliség, szemléletesség, a fenntarthatóság a jellemző. Az óvodakert gondozása során igyekszünk kihasználni a helyi adottságokat, a közös élményszerzést, cselekedtetésre fektetve a hangsúlyt, a gyermekek életkori sajátosságainak figyelembe vételével. A kerti tevékenységünkkel elősegítjük a környezettudatos szemléletformálást, az egészséges életmód alakítását, valamint a gyerekek és felnőttek “zöld” kapcsolatainak kialakítását.
Az óvoda ökológiai szemléletű kertész szakember segítségét kapta, aki helyszíni látogatás során segített átgondolni a termesztéstechnológiát és a növényvédelmet, és a program futamideje alatt az óvodakertben felmerülő további kérdéseket is megválaszolja.
A pályázat keretében képzéseken is részt vesz az óvodakert gondozásával foglalkozó óvodapedagógus.
Azért jó, hogy részt veszünk ebben a pályázatban, mert az Óvodakertben való tevékenykedés során a környezeti nevelést komplex módon tudjuk megvalósítani. Az Óvodakert segít abban, hogy az elméletet, gyakorlatban is alkalmazni tudjuk. Ugyan akkor segít, hogy a 3-7 éves gyermekeket megismertessük a környezettudatossággal, annak lehetőségeivel. A kertészkedés folyamatára a játékosság, az élet-közeliség, szemléletesség, a fenntarthatóság a jellemző. Az óvodakert gondozása során igyekszünk kihasználni a helyi adottságokat, a közös élményszerzést, cselekedtetésre fektetve a hangsúlyt, a gyermekek életkori sajátosságainak figyelembe vételével. A kerti tevékenységünkkel elősegítjük a környezettudatos szemléletformálást, az egészséges életmód alakítását, valamint a gyerekek és felnőttek “zöld” kapcsolatainak kialakítását.
A pályázat keretében képzéseken is részt vesz az óvodakert gondozásával foglalkozó óvodapedagógus.
Azért jó, hogy részt veszünk ebben a pályázatban, mert az Óvodakertben való tevékenykedés során a környezeti nevelést komplex módon tudjuk megvalósítani. Az Óvodakert segít abban, hogy az elméletet, gyakorlatban is alkalmazni tudjuk. Ugyan akkor segít, hogy a 3-7 éves gyermekeket megismertessük a környezettudatossággal, annak lehetőségeivel. A kertészkedés folyamatára a játékosság, az élet-közeliség, szemléletesség, a fenntarthatóság a jellemző. Az óvodakert gondozása során igyekszünk kihasználni a helyi adottságokat, a közös élményszerzést, cselekedtetésre fektetve a hangsúlyt, a gyermekek életkori sajátosságainak figyelembe vételével. A kerti tevékenységünkkel elősegítjük a környezettudatos szemléletformálást, az egészséges életmód alakítását, valamint a gyerekek és felnőttek “zöld” kapcsolatainak kialakítását.